La Barcelona dels anys 20

En l’arxiu de la Universitat de Marburg –un poble en el nord de Frankfurt, es troben les fotografies les va realitzar Wolfgang Weber entre 1923 i 1928, amb un munt  d’imatges inèdites de la Barcelona dels anys 20.

Aquests documents mostren una ciutat en plena efervescència cultural i social, reflectint l’ambient vibrant i cosmopolita de l’època.

Les imatges capturen escenes de la vida diària a la ciutat, com el trànsit del carrer Santa Anna:

Carrer Santa Anna

, l’activitat en els mercats:

Mercat de la Boqueria.

 

i les places,

Plaça del Padró

 

així com esdeveniments culturals i aspectes de la vida social.

Teatre Principal, La Rambla.

Canaletes.

També es poden veure vistes panoràmiques de la ciutat i la seva arquitectura modernista, incloent-hi la famosa Sagrada Família d’Antoni Gaudí.

 

Sagrada Família

Passeig de Gràcia

Aquestes imatges són un veritable tresor per als historiadors i amants de la història de Barcelona, ja que ens permeten veure la ciutat tal com era fa gairebé un segle. A més, ofereixen una finestra única a la vida quotidiana i cultural de l’època, i ens mostren com la ciutat ha evolucionat i canviat al llarg del temps.

En resum, les imatges trobades en l’arxiu de la Universitat de Marburg són una troballa emocionant que ens permeten viatjar en el temps i descobrir la Barcelona dels anys 20 des d’una nova perspectiva.